آقای استاندار اولویت را رعایت کنید

Image result for ‫خدابخش اردبیل‬‎

آزادلو : درحالیکه جاده ترانزیتی و بین المللی اردبیل- گرمی- بیله سوار شاهد  تردد روزانه صدها خودرو سنگین در کنار هزاران خودروی سواری هست و این امر ، این محور را واقعا پر خطر کرده است، آقای استاندار اصرار به تکمیل بزرگراه مشکین شهر – پارس آباد دارد در اینکه احداث بزرگراه  مسیر مشکین شهر- پارس آباد نیز از ضروریات و نیاز استان است شکی نیست، اما
✅هر عقل سلیمی تصدیق خواهد کرد که مسیر ترانزیتی و بین المللی بیله سوار- گرمی- اردبیل اولویت اول و اورژانسی استان جهت توسعه است که با احداث بزرگراه پارس آباد- بیله سوار، این مسیر تکمیل خواهد شد و شاهد  کاهش بار ترافیکی پارس آباد – مشکین، نیز خواهیم بود .
✅لطفا در اولویت بندی و بحث هزینه و فایده طرحها دقت کنید.
مسیر گرمی- بیله سوار – پارس آباد هم هزینه کمتری دارد ، هم سود بیشتر
هم مردم بیشتری منتفع میشوند.
✅با یک شمارش سر انگشتی شهرها و روستاهای هر دو مسیر، میشه دید که تراکم  جمعیتی مسیر پارس آباد – جعفر آباد- بیله سوار- گرمی  تقریبا دو برابر، شاید هم بیشتر از مردم مسیر دوم هستند.
✅وجود گمرک بیله سوار  و تصویب احتمالی منطقه آزاد مغان، احداث بزرگراه  مسیر پارس آباد – بیله سوار- گرمی ،اردبیل را واجب میسازد.
✅ مسیر پارس آباد- بیله سوار- گرمی- اردبیل ،ترانزیتی و بین المللی هست و حجم انبوهی از محصولات کشاورزی سه شهرستان، از این مسیر حمل و نقل میشود.
اما مسیر مشکین به پارس آباد، نه ترانزیتی هست و نه بین المللی
پس اولویت دوم است نه اول.
✅در مسیر پارس آباد به مشکین شهر  کدام بخشها و شهرها و روستاهای مهم واقع است.
در مسیر پارس آباد به گرمی  کدام شهرها و بخشها و روستاهای مهم واقع شده اند؟
✅در مسیر پارس اباد – بیله سوار- گرمی – اردبیل ( مسیر شرقی).
شهرهای جعفر آباد، بابک، بیله سوار ،گرمی و رضی واقع هستند و دهها روستا پر جمعیت لب جاده.
اما در مسیر پارس آباد  تا سه راهی  مشکین  ( مسیر غربی)  ، فقط چند تا روستای انگشت شمار وجود دارد  و یک بخش اصلاندوز به این مسیر دسترسی دارد.
✅انگوت هم که به هر دو مسیر به یک اندازه دسترسی خواهد داشت.
✅برای خود پارس آباد را که مبدا بگیریم، هر دو مسیر قابل دسترسی هست اما مسیر شرقی  حدودا  چهل کیلومتر ، کمتر از مسیر غربی میباشد.
پس باید اقرار کرد که تراکم جمعیت مسیر  شرقی  دو برابر و شاید بیشتر از مسیر غربی است.
✅بحث تعصب شهر و منطقه خاص نیست.
بحث بر سر اولویت سنجی مسیرها، با توجه به بودجه محدود است.
اینکه هر دو مسیر را همزمان شروع کنیم و بیست سال طول بکشد بهتر است یا اینکه یک مسیر اولویت دار را انتخاب کنیم و در عرض پنج شش سال افتتاح کنیم؟؟
کدام بهتر است؟
✅ لطفا در انتخاب اولویتها ، با توجه به محدودیت منابع بودجه ای تخصیصی دقت نظر داشته باشیم.
محمد صادق اصغری
دهم مرداد  ۱۳۹۶

نظر شما چیست؟

۴ نظر

  1. گرمیلی گفت:

    برخی هزینه هادراستان اردبیل نه برای مردم مفیدوقرون به صرفه هست نه دولت،هزینه هادراغلب موارد جهت خودنمایی وبهتر نشان دادن استان به ساکنین سایر استانهای کشور هست که یه به به وچهچهی به مسولان اردبیل بگند الان اگه بگند مسیر اردبیل تاآستارا بهسازی شود اردبیل پیشقدم می شودبه جهت ظاهرسازی وخوشایند سایر نقاط کشور، اما شمال استان مخصوصا مسیر اردبیل گرمی پارس آباد عین خیالشون نیست چون ازچشم مسولان کشوری بدوراست وخودروهای میلیاردی کمتر به گرمی تردد میکنه،!!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  2. بنده خدا گفت:

    تمام حرفات منطقی بود.مسیر به صرفه تری هست در واقع مسیر شرقی با یک تیر ۳ نشان زدنه اون هم با مجموع هزینه کمتر از با یک تیر یک نشان زدن. آخه استاندار میدونه پارس اباد کجاست؟ اینا فقط به فکر این هستن که جلو دوربین بگن فلان طرح رو با وام ۱۸ درصدی راه اندازی کردیم و فلانقدر اشتغال ایجاد شد…..

    Thumb up 0 Thumb down 0

  3. شهروند ISLAMIC REPUBLIC OF IRAN گفت:

    حرف حق دست مریزاد داره، واقعا بحث تعصب نیس ، استدلال خوبی آوردن

    Thumb up 0 Thumb down 0

  4. ناشناس ISLAMIC REPUBLIC OF IRAN گفت:

    حرف حق دست مریزاد داره، واقعا بحث تعصب نیس ، استدلال خوبی آوردن

    Thumb up 0 Thumb down 0

نوشته های جدید